zaterdag, augustus 14, 2010

Vanwege Fragmentarische Aard (29)


Het verbaast me soms hoe groot sommige reclame-uitingen zijn in de (semi)openbare ruimte. Wel mooi, omdat je ze als fotograaf kunt gebruiken als een soort decor.
Overigens ontdekte ik in Lissabon pas toen ik het winkelcentrum verliet een bordje waarop stond dat fotograferen verboden was. Ik begrijp die fotografieverboden in openbare ruimtes niet. Overal hangen beveiligingcamera’s die alle doens en latens registreren en vastleggen, en we zouden niet wat foto’s mogen maken? Zijn we echt zo bang aan het worden? Als ik werkelijk foto’s nodig heb voor een slechte bezigheid, dan gebruik wel een mobiele telefoon met een 5mb camera. Of verstop de camera in een boodschappentas.
In de meeste Nederlandse winkelcentra hangen overigens ook van die cameraverbodsbordjes. Bah!
Foto boven: Lissabon. 17/7/10. 14.19 uur.
Foto onder: Hilversum. !0/8/10. 16.06 uur.

Geen opmerkingen: