maandag, januari 21, 2008

Zoo.

In de jaren 80 van de vorige eeuw heb ik, zoals eerder vermeld op dit blog, een aantal fotoreizen door Groot-Britannië gemaakt. Ik ging naar publieke ruimtes met menselijke aktiviteit. Het reizen ging met het openbaar vervoer, slapen deed ik een tentje, over romantiek gesproken.
Op een dag regende het pijpenstelen. Het plan om naar het strand van Margate te gegaan verviel. Om niet al te nat te worden ben ik naar de Whipsnade Zoo gegaan. Bij het dolfinarium kon ik deze foto maken.
Ik heb deze van oorsprong analoge foto gedigitaliseerd door een barietafdruk met een digitale camera te fotograferen op een grote resolutie.
De enorme kontrastomvang in het onderwerp kon indertijd door negatieffilm (Ilford-HP5+) worden verwerkt. Het is de vraag of de gemiddelde digitale camera dit onderwerp ook had aangekund. Het was in de doka een lastige druk, omdat op het negatief de toeschouwers zwaar onderbelicht waren en de dolfijn erg overbelicht was. Veel doordrukken en spelen met de gardatiefilters dus.
Foto: Whipsnade Zoo. (GB). Augustus 1986.

Geen opmerkingen: