woensdag, januari 24, 2007

Septembermiddag.


Deze foto is gemaakt met een Russische Horizonkamera. Voor de uitgeverij Malmberg moest ik een foto in panoramaformaat maken van het Kevin Duinmeyermonument in het Vondelpark. De foto was bedoeld als illustratie bij een artikel over hedendaags racisme in een tekstverwerkingsleerboek.
Dagen achtereen goot het pijpenstelen. Eindelijk was het een middag droog, maar toen was de juf van Bas ziek. Bas dus mee. Terwijl ik de camera op statief zette en een standpunt zocht, vertelde ik Bas over het hoe en het waarom van het monument. Zichtbaar onder de indruk nam hij het beeld in zich op en had ik mijn foto. Ik herinner me nog dat ik de firma Malmberg in een briefje bij de dia schreef dat het portretrecht geen probleem zou opleveren, omdat het jongentje mijn zoon was.
Jaren later is dit boek onder andere door Jonas gebruikt, toen hij in groep acht zat.
Foto: Amsterdam, Vondelpark. September 1998.
Om de foto goed te kunnen zien moet je even dubbelklikken op het beeld met je linkermuisknop .

Geen opmerkingen: