zondag, december 10, 2006

Teder.


Gisteren was de presentatie van het boek “Teder” waaraan ik ook mijn (bescheiden) steentje heb mogen bijdragen. Het boek is gemaakt door Bern Wouthuysen en Daniël Koning. Hun idee voor het boek is ontstaan als reactie op het besef dat het belangrijkste nieuws bestaat uit slecht nieuws. Maar naast onrecht, wreedheid en misstanden zien we ook tederheid of kijken we met een tedere blik. Die eigenschap blijft vaak onderbelicht.
Er staan van 78 fotografen 78 foto's in het boek. Namen als Hans Aarsman, Kors van Bennekom, Diana Blok, Paul de Hollander, Jerry Lampen, Rineke Dijkstra, Johan van der Keuken en nog veel meer.
Er is een inleiding van Marjolein Februari.
Het boek is prachtig gedrukt (Thieme Amsterdam) en heel mooi vormgegeven.(Jeroen de Vries). Zie voor meer info
www.lubberhuizen.nl .
Op de bovenste foto zie je mijn bijdrage, op de onderste de drukte op het moment dat Bernd Wouthuysen zijn toespraak hield.
Zelden een fotoboek gezien waarin de fotografie van zoveel verschillende fotografen zo goed tot zijn recht komt. Ik ben blij dat ik er in sta!
De expositie “Teder” met alle foto's van het boek is te zien in gebouw Mercurius, Prins Hendrikkade 20 Amsterdam. Tot 18 december van 13 tot 19 uur. Maandag en dinsdag gesloten.


Foto boven: Amsterdam Flevopark. Januari 1999.
Foto onder: Amsterdam. 9/12/2006. 15.36 uur.

Geen opmerkingen: