dinsdag, februari 19, 2008

Uit de Zweedse Bossen.(2)


Als je exposeert of publiceert gebeurt er iets geks: De foto's die eerst helemaal van mij, de maker waren, worden ook eigendom van de ruimte waar tentoongesteld wordt of van het medium waarin gepubliceerd wordt. De foto wordt ook een beetje van kijkers.
Daardoor krijg ik als maker wat meer afstand tot mijn eigen werk, en ben ik zelf beter in staat het te beoordelen. Dat is voor mij een prettige, maar soms ook pijnlijke extra functie van het blog. “Scheppen, hij gaat van au” zei Lucebert, maar je eigen werk beoordelen ook.
Soms ben ik ook zeer aangenaam door mijn eigen werk verrast, als ik het hier zie!x

De eerste functie van dit blog is natuurlijk om werk te laten zien.
Foto's: SĂ„gen (Zweden) juli 2007.

2 opmerkingen:

Rino Feys zei

Prachtige foto's Jaap, je zou zin krijgen om de Zweedse bossen op te zoeken.

Jaap Bijsterbosch zei

He Rino, dank. Zweden is een prachtig land. Heel veel natuur met heel weinig erin.