vrijdag, juni 08, 2007

Het Langhuis


Soms brengt de fotografie me op plaatsen, waar ik in ruim 30 jaar niet meer was. Gisteren was ik in het Langhuis te Zwolle, de stad die ik in 1975 (!) verliet. Ik heb in het Langhuis, een oud middeleeuws gebouw, de ruimtelijke installatie van Sarah Barkmeijer, een collega van Buitenkunst, gedocumenteerd. Haar doel is mensen op een andere manier de ruimte te laten beleven. Nu, dat is op een uiterst spannende manier gelukt. Als je de moeite neemt, kom je uiteindelijk in de wereld van Sarah terecht. De installatie ontregelt niet zozeer de ruimte, maar bevestigt deze op een hele persoonlijke manier.
Het werk is eenmalig voor de ruimte gemaakt. Wil je het nog meebeleven, dan moet je snel zijn, want Sarah is er vandaag en breekt het vanavond af.
Foto's: Gisteren, Het Langhuis, Zwolle.

Geen opmerkingen: