vrijdag, november 17, 2006

And Death shall have no dominion.

In 1988 werkte ik als stafmedewerker fotografie in De Moor in Amsterdam, later het ACF (http://www.acf-web.nl/) geheten. Daarnaast was ik natuurlijk gewoon fotograaf.
In het kader van een project rond de dichter Dylan Thomas begeleidde ik een aantal aankomende fotografen. We gingen naar het dorp Laugharne , een engelsprekende enclave in het Gealic sprekende deel van Wales. Het dorp was lange tijd de woonplaats van de dichter en stond model voor het beroemde stemmenspel "Under Milkwood".
Natuurlijk heb ik ook gefotografeerd en ben ik in de zomer daarna doorgegaan met een opdracht van het Amsterdams Fondsvoor de Kunst.
Bovenstaande foto bedacht ik naar aanleiding van het gedicht van Dylan Thomas: "And Death shall have no dominion". Het was op het kerkhof waar de dichter begraven ligt. (De grafsteen op de foto is overigens niet van DT.)
Ik zette de camera op statief, diafragma 11, flitste de steen en de hoek van de kerk in met de losse flitser, pakte een zaklampje uit de fototas en stak hem aan op de hoek van de grafsteen en liep het beeld uit, terwijl ik met het licht in de lens scheen. Door de lange belichtingstijd, 4 minuten, ben ik zelf niet zichtbaar.

Foto: Laugharne, Wales. (UK). oktober 1988.

Geen opmerkingen: