Posts tonen met het label verkeersbord. Alle posts tonen
Posts tonen met het label verkeersbord. Alle posts tonen

maandag, maart 02, 2026

Just from Diemen NL #4

 (Photographs from the town of Diemen, suburb of Amsterdam, my hometown for the last 22 years.)

Somebody left her bike behind.



zaterdag, februari 21, 2015

February 21.

Sometimes it is quite interesting to notice how by some simple adjustments residents of an everyday dwelling can make something more personal out of their home. Just a yellow traffic sign will do. Diemen, 4.04 pm.

donderdag, april 21, 2011

Vanwege Fragmentarische Aard (52)

Stond gisteren op Internet:
“Bezoekers van de Belgische kust mogen voorlopig niet in zee zwemmen, omdat de reddingsposten nog niet bemand zijn. Dat is in de meeste badplaatsen pas half juni het geval.”
Het blijft het leukste buitenland, België.
Foto: Oostende. 17/04/2011. 15.05 uur.

zondag, april 10, 2011

Vanwege Fragmentarische Aard (50)


’t Is een persoonlijk cliché in mijn foto’s: Het combineren van tekens op straat als verkeersborden, affiches ect. in combinatie met stukjes menselijk handelen. Waarbij op de foto een eigen realiteit ontstaan. Foto boven: Antwerpen, 29/3/11, 17.36 uur Foto onder: Gent, 29/3/11, 15.42 uur

zondag, maart 07, 2010

Diemer Plek # 9


‘t Zijn van die kleine details, die leiden tot het maken van een foto in de serie “Diemer Plek”.
’t Is ook een ode aan de lulligheid van de heilige alledaagsheid van een leefomgeving.
Foto boven: Overdiiemerweg. 25/2/10. 15.30 uur
Foto onder: Kerckerinckweg. 3/3. 16.18 uur

dinsdag, januari 26, 2010

Diemer Plek # 3


Elke foto die ik maak voor “Diemer Plek” is aan de ene kant een kleur- en vormonderzoek van de plek. Aan de andere kant is de foto een mededeling van feiten over die plek. Elk beeld wordt uit de hand gemaakt. Dat verleent de foto een lichte toon van een vluchtige waarneming. Elke keer dat ik voor bedienen van de ontspanknop door de zoeker kijk en ik bijvoorbeeld ademhaal verspringt het waargenomen beeld een beetje.
Foto boven: Arent Krijtsstraat. 14/1/2010. 14.40 uur.
Foto onder: OudDiemerlaan. 18/1/2010. 15.22 uur.

maandag, januari 26, 2009

Diemer Landschappen


In hoeverre kan men spreken van landschapsfoto's?
Zijn dit geen portretten van een functioneel verkeersbord en een vreemde bol?
Gaat het nog over Diemen & landschap of gaat het over straatmeubilair?
Foto boven: Sniep. 25/1/09. 15.36 uur.
Foto onder: Hofstedenweg. 25/12/08. 15.49 uur.