vrijdag, augustus 27, 2010

Vanwege Fragmentarische Aard (36)


Heel vaak krijg ik de vraag als ik een foto laat zien: “Wat is het?”.
Dit duidt volgens mij op een slordige manier van denken over fotografie. Het onderwerp wordt belangrijker gevonden dan blik van de fotograaf. Voor mij is de vertaling van iemands blik, iemands manier van kijken in een foto iets wat een foto maakt of breekt. Natuurlijk hang je dat vaak op aan een Onderwerp. Maar dat Onderwerp is voor mij maar bijzaak.
“Je laat niet zien wat je vindt van je onderwerp”.
Nee gelukkig niet aan moraliseren heb ik een broertje dood. Maar bijna letterlijk door iemands ogen mee kunnen kijken, dat vind ik zo fascinerend.

Vandaag naar de laatste Buitenkunst. Gezellig in de regen!

Foto boven: Lissabon. 17/7/10. 16.29 uur
Foto onder: Lissabon. 15/7/10. 13.51 uur

Geen opmerkingen: