woensdag, mei 21, 2008

Diemer Landschappen & Plekken (3).


De ontwikkeling van een fotografische visie op een gegeven blijft toch een vreemde zaak.
Zo zit je 's ochtends over "plekkenfotografie" te schrijven, zo neem je camera mee tijdens een paar dorpse boodschappen, zo zit je 's avonds achter de PC (ja, ja geen Apple) en dan ontvouwen zich op het scherm bijna basale "plekkenfoto's".
Maar, geloof me, toen ik de foto's nam dacht ik geen sekonde aan wat ik 's morgens had geschreven, noch had ik mij voorgenomen bij het fotograferen het 's ochtends geschrevene als uitgangspunt te nemen.
Eigenlijk wilde ik een foto nemen van de plek van het bericht van 2/02/08, maar nu met bloemetjes en boompjes met bladeren. Maar dat kreeg ik niet goed in het kader. De graffiti op de geluidschermen viel weg achter het hoge gras.
Daarna ben ik naar mijn fiets gelopen. Voordat ik wegreed heb ik de foto's van vandaag gemaakt. Uit een ooghoek als het ware.
In de Diemer Landschappenserie heb ik zelden foto's gemaakt, die zo basaal over een plek en een plek alleen gingen.
Foto boven: Aalscholverpad, viaduct Gooiseweg. 19/5/08. 16u19.
Foto onder: Aalscholverpad, viaduct Gooiseweg. 19/5/08. 16u20.

Geen opmerkingen: