zondag, januari 27, 2008

Romantisch!





Op het kleine plaatje kun je zien wat Hripsimé Visser in 1995 over mijn werk schreef (In het boek 17 visies op Noord-Holland). Inderdaad, er zijn meer mensen die dat zeggen. Zelf heb ik dat gevoel niet zo, zeker niet als ik aan het fotograferen ben. Als ik mijn werk zie, ja er zitten romantische elementen in. Als je romantiek maar niet ziet als dweepziek of zoiets. 't Is meer gevoeligheid voor sfeer. Sommigen verwarren dat met romantisch.
Overigens ben ik niet het type voor etentjes bij kaarslicht. Wel voor gezellige maaltijden waar de sfeer goed is.
De foto's zijn uit een opdracht uit 1993 van de provincie Noord-Holland: “De IJzeren Weg in Noord-Holland”. Enkele beelden daarvan kwamen in het boek terecht.
De onderste foto kon ik alleen maken omdat het die dag extreem koud was. Het vroor 7 graden overdag met een gevoelstemperatuur van -20. Daardoor was het stationplein leeg. Normaal hingen er vrijwel altijd mensen rond. En ik wilde een beeld zonder mensen.
Foto boven: Obdam. 17/1/94.
Foto onder: Hoorn Kersenboogeerd. 17/2/94.

Geen opmerkingen: