zaterdag, maart 03, 2007

Wie wat bewaart, heeft soms dus wat.


Van deze foto was ik het bestaan vergeten, totdat ik afgelopen week geleden bij het op orde brengen van mijn archief hem tegenkwam tussen negatieven die zaten in de verzameling: “Voorbereiding Dylan Thomasproject”(zie 17-11-06 en 5-1-07). Indertijd had ik de (slechte) gewoonte geen contactafdrukken te maken. Daarom heb ik het bijzondere van deze foto gemist.
Ik kan me het maken nog enigszins herinneren: Ik was bezig met een foto van een muurtje, toen deze 3 jongens me vroegen of ik een foto van ze wilde maken. Mijn oude rolleiflex (zie 10-01-07) was ingesteld op ½ seconde. Ik had 1 foto op die tijd gemaakt, toen ik me realiseerde, dat die tijd weleens bewegingsonscherpte kon veroorzaken. Welliswaar stond de camera op statief, maar de jongens zaten bepaald niet stil. Daarna voor de zekerheid 2 foto's gemaakt met een kortere sluitertijd. 1 van die laatsten heb ik als afdrukje naar Wales gestuurd, niet wetend dat er een prachtbeeld voor bijna 20 jaar opgeborgen bleef in het archief.
Moraal van het verhaal: maak altijd contactafdrukken of de digitale variant!

Foto: Laugharne (Wales). Oktober 1987 (!).

Geen opmerkingen: